SELAMAT DATANG!!! ANDA KINI BERADA DI ZON BEBAS MEMBACA "KISAHKU ORANG BIASA" HOPE ALL OF YOU ENJOY WASTE YOUR TIME HERE~~TQ ^^"

Thursday, October 13, 2011

KUBUR MENYERU-NYERU

Assalamualaikum w.b.t

 
 
uishkkk aku sendiri lak yg takut tgk picca kat atas nie
~~sendiri tepek sendiri takut~haiishhk
so dah bersediakah kita ke alam tersebut???
aku???kalau aku mmg belum lgi lar~~ngee
amalan aku pon ciput jek lgi nie
takuttt~~tpi soal ajal maut semua nie sape lar yg boleh elakkan
semuanya kat tangan DIA
so terimalah seredhanya

ckp pasal mati nie
lepas meninggal
semua umat islam akan dikebumikan di kubur
tempat dimana kita akan berada sblm tibanya hari akhirat
so kat sini aku nak share info yg aku dpt dri rakan2 kat mukabuku
tentang kubur nie
~SERUAN KUBUR~
hah jgn igat korang jek boleh menyeru 
kubur pon ada seruan dia gak ye korang2~~
so jom cekidaut :

1. aku rumah yg terpencil,maka kamu akan senang dgn slalu m'baca Al-Quran
2. aku rumah yg gelap,maka terangilah aku dgn solat malam
3. aku rumah yg penuh dgn tanah & debu,bawalah amal soleh yg menjadi hamparan
4. aku rumah ular berbisa,maka bawalah amalan "bismillah" sbg penwar
5. aku rumah pertanyaan Munkar & Nakir,maka byklah bacaan "LailahhaillallahMuhammadarasullulah" supaya kamu dpt jawab soklan mereka

semoga kita semua berada dlm redha ALLAH s.w.t selalu
InsyaALLAH~~Amin Ya Rabbal alamin

 
 

4 comments:

KhAiReDzAiMy said...

Ya Allah.. Moga2 kita semua sedar akan SERUAN yang di panggil....

farz zull said...

terima kasih atas peringatan...;)

Unknown said...

peringatan yg sgt berguna

kisahku orang biasa said...

khaire,farz & coolman~peringatan tuk sye jgak & rakan2 :)