SELAMAT DATANG!!! ANDA KINI BERADA DI ZON BEBAS MEMBACA "KISAHKU ORANG BIASA" HOPE ALL OF YOU ENJOY WASTE YOUR TIME HERE~~TQ ^^"

Monday, September 12, 2011

TINNGI SUSAH RENDAH PON SUSAH

Assalamualaikum w.b.t

susah2~~
semuanye susah
tinggi susah rendah lagi lar susah kot
tinggi rendah???apa yg aku membebel~~
hah ce korang teka,ce teka ce teka
salah2,bukan pasal ketinggian
bukan2,salah sama skali
no no no no
aku membebel pasal education some1 nie
bila belajar tinggi2 sampai menara gading gajah~~de ke pepatah nie,ngee
agak susah nak dapat keja yg biasa2 nie
ye lar keja sementara before dpt yg lagi baguskan
takkan nak dok mengganga smbil tanam anggur kan
biasanya alasan cliche yg slalu majikan nie bagi
"awak nie ada kelulusan,if saya ambik awak,
tak mustahil nanti awak akan tinggalkan company nie mcm tu je 
bila ada peluang yg lagi bagus"
of coz lar!!!tak,.aku tipu jek,bukan semua camtu
kadang2 kita mungkin fikir the other side disebalik tawaran yg lagi bagus tu kan
contoh : maybe nak fikir cari tempat tinggal ke,kenderaan nak berulang ke dll
ok,mmg tak dinafikan if ada tawaran yg lagi bagus mst kita akan pegi kan
ye lar takkan selamanye nak dok takuk yg sama kan
mst r kita pon nak ubah taraf hidupkan + lak ada kelulusan
so,majikan tu kena lar faham & tanggung risiko
maybe sebab tu kot majikan nie takmo amik 
pekerja yg ada kelulusan~~ooo begitu

lain lak bila takde kelulusan
dah mmg agak ssh lar kan nak dapat keja yg bagus2
pastu org pandang pon agak slack je kan
kononnye tak belajar tinggi
mst tak bagus & tak cerdik lar tu~~adeyyy boleh gitu
nie lar yg selalu aku tgk bila kurang berpendidikan nie
nak buat mcmana dah stigma masyarakat kita camtu~~redha je lar
tapi ramai jek yg aku tgk yg kurang berpendidikan nie berjaya
biasanya diaorg buat bisness
hah mmg masyuk lar kan income diaorg once bisness diaorg tu berjaya~~if berjaya lar,ngee
sape kata kurang berpendidikan tak boleh berjaya
boleh jek tapi kena gigih berusaha lar
same gak dgn yg berpendidikan
yg penting USAHA!!!

 
jom kita berusaha!!!

p/s : panjang lak aku membebel ini malam~~ahakz

1 comment:

xanders.co said...

usaha tangga kejayaan, goodluck :D